A résztvevők nagy számára tekintettel a munka két szekcióban folyt: a tudományos diákköri tevékenységben legaktívabb tanárok és diákok saját, gyakorlatközpontú pedagógiai meglátásaikat ismertették, vitatták meg műhelyszerű keretek között, míg a plenáris ülés résztvevői igen változatos irányokból tárták fel az elméleti és történeti tanulságokat.
Antal-Lundström Ilona
Antal-Lundström Ilona elméleti áttekintése után Beszprémy Katalin, Berecz András és Lovász Irén az élő hagyomány működtetéséről és annak átadásával kapcsolatos tapasztalatokról beszéltek - érintve a népmese, mesemondás, népi ének és tánc területeit. Takács Zsolt a hagyománypedagógiai alkalmazásának győri kísérletét ismertette, Heltai Miklós pedig Karácsony Sándor pedagógiájának néphagyománnyal kapcsolatos üzenetét tekintette át. A délutáni ülésen Lázár Imre összefoglaló előadását követően a Főiskolai Kar tanárai közül Tarné Pávich Zsuzsanna, Lehoczky Mária Magdolna, Dávid István, Hargita Péter és Szenczi Árpád saját oktatási-kutatási területüket (teológia, hittanoktatás, zenei nevelés, pedagógiatudomány) áttekintve kapcsolódtak be a kodályi-némethi-karácsonyi nevelési eszmény megismertetésébe.
Berecz András
Az igen tartalmas és gazdag konferencia a Széchenyi Terv TÁMOP-4.2.2.B-10/1-2010-0006 pályázatának támogatásával valósult meg, az előadások kitűnő minőségben rögzített videoanyagai a következő hetekben a Főiskola honlapján is megtekinthetőek lesznek.
Váradi Ferenc