Az online játék célja, hogy a résztvevő diákok jobban megismerjék saját közösségüket, valamint a református egyházi oktatás történetét és máig élő hagyományait. Ahogy arról már beszámoltunk, a vetélkedőben a diákok komplex módon, több tantárgy ismereteit integrálva ismerik meg az egyházi iskolák világát a 16. századtól napjainkig.
A kerettörténet szerint egy véletlen baleset miatt a Galaktikus Könyvtár Naprendszer Enciklopédiájából eltűntek a magyar református oktatásról és iskolákról szóló adatok. A felbecsülhetetlen értékű digitális információk visszaszerzésére a Galaktikus Tanács a gyakorlott online nyomozót, a Föld bolygó egyik nagy szakértőjét, Peregrint kérte fel. Peregrin küldetése azonban csak a játékosok segítségével járhat sikerrel.
A versenyben résztvevő kamaszok szívesen játszanak – akár közösen is – számítógépes játékokkal, így az alkotók számára egyértelmű volt, hogy Peregrinnel és a református iskolák történetével is ilyen formában találkozzanak: látványos grafikája és izgalmas történtvezetése mögött játékos tanulást segítő keretrendszer működik.
A Games for Business Kft., a Pazirik Kft. és a Digitális Legendárium együttműködésével fejlesztett rendszer segítségével számos egyedülálló digitális tartalommal fognak megismerkedni a résztvevők. Ilyenek például a 360 fokban bejárható virtuális terek és körbeforgatható tárgyak. A játék tananyag-elemeit a közeljövőben a Református Tananyagtárban is közzéteszik.
A 196 nevező csapatot összesen 91 mentortanár segíti a játék folyamán. A verseny végén a diákok, az iskolák és a mentorok is értékes ajándékokat nyerhetnek. A vetélkedő október 1. és november 30. között zajlik.
A vetélkedőt tárgynyeremények felajánlásával támogatták:
a Csodák Palotája;
a Nemzeti Színház;
a Magyar Vasúttörténeti Park;
a jegy.hu oldalt üzemeltető INTERTICKET Kft.;
a Galaktika Magazin kiadója, a Metropolis Média;
a Szegedi Vadaspark;
a Kecskeméti Vadaskert;a Darts Matek Kft. – a Darts Matek interaktív oktatási segédeszköz gyártója.
Támogatásukat ezúton is nagyon köszönjük!